SOL!

Idag har det varit soligt och superskönt! Jag har legat nere vid badet med syrrorna HELA DAGEN. Lite geeky kanske, men om man vill bli brun så måste man ju anstränga sig lite. och man vill ju hest inte ligga ensam nere vid beachen, det är lite tråkigt. Då är jag villig att dra med syrrorna istället, dom duger ganska bra.

Jag vaknade inte så sent idag, halv 10 ungefär, sen åt jag frukost. Vi piffade lite så stack vi bort till stranden. Pappa, famor och farfar stack iväg och jobbade i den gamla lägenheten. Jossan och jag köpte lite lunch bestående av grov baguette (DUKTIGT!), creme bonjour vitlök & ishavsröra på Konsum sen fortsatte mot Hamnvik. Och som vanligt så badade jag inte, det är så jävla kallt! Jag vet att jag är en liten badkruka, men seriöst, min kropp domnar bort och dör ifall det är kallare än 21 grader i vattnet. Det är säkert 21 grader.. På YTAN! Jag låg faktiskt och solade hela dagen och jag har verkligen hittat tjusningen i det. Förut var jag den som låg i skuggan och läste för att det var så himla svettigt i solen men nu är det precis tvärtom. jag njuter av solen och hur skönt den värmer. Solvarm hud är nog en av de bästa saker som finns! Jag somnade så skönt när jag låg på mage så det är plus dubbelt upp! Jag vaknade med nackspärr dock, men det får jag tåla. Vill man vara fin så får man lida pin! Klyshigt som fan men ganska sant faktiskt.

När vi kom hem igen vid halv 6 så lagade vi käk med pappa. Grillad kyckling med kokt potatis och café de Paris sås. Hur gott som helst! Men sen syndade jag lite, jag som lovat mig själv att hålla mig i skinnet med godsakerna.. Det har jag kommit på också. Den där lilla chokladen är god när jag äter den men efteråt så har jag bara dåligt samvete och ångrar mig som sjutton. Nu måste jag skärpa mig! Från och med idag..

2007-07-02 | 22:25:41 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback