Question?

♣  Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
4 stycken. Min skåpnyckel, nyckel till mami, nyckel till papi och min cykelnyckel
♣  Vilken svordom använder du mest?
Fan tror jag. Enkelt att säga men ändå kraftfullt
♣  Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ååh, det beror på. Jag brukar, enligt mig själv, inte bli så bra på bild. Dessutom tycker jag att det är roligt att fotografera. Men om Sandra, som btw är en mästefotograf, så vill jag gärna vara med på bilden.
Hmm, det får bli båda två!

♣  Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ni vet ju att jag håller på och tjatar om en egen lägenhet och massa prylar att stoppa i den. Så det skulle nog bli det första jag köpte. En charmig  tvårummare på söder i stockholm, my favorite place! Nära till Zinken och alla härliga second handbutiker. Kan det bli bättre?
♣  Har någon någonsin kallat dig lat?
Hahah, säg någon som INTE har det..
♣  Äger du en bandtröja?
Nej, eftersom jag aldrig har varit på en konsert, om inte riks fm festivalen med tomas ledin gills, så har det aldrig blivit av att jag har skaffat en. Fast jag ägde en gång en Spice girls magtröja, om den gills.
♣  Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Förut var det fritt fall och uppskjutet men jag har blivit lite avskräckt av flickan som fick BÅDA sina fötter avslitna så jag får säga något annat.. Allt som pirrar i magen!!
♣  Tittade du på tecknat när du var liten?
Jag satt bänkad framför Disney Dags när jag var liten och har bara tecknade disney filmer hemma i filmskåpet så ja, jag tittade, älskade, tecknat när jag var liten!
♣  Hur många syskon har du?
Två systrar
♣ Hur många par skor och väskor har du?
Jag har nog ganska många skor, 20 par kanske. Jag älskar skor, fast det blir inte till att jag köper det så ofta. Något väskfreak är jag inte  men om jag ser något sött så vill jag såklart ha den! Men det bir väl upp mot 10 väskor i alla fall.
♣ Vilka är dina största svagheter?
Jag är väldigt feg och ganska asocial mot människor jag inte känner. Stänger mig mun som en mussla. Väldigt bra när man träffar nya människor! Dessutom, när jag väl pratar, är jag ganska bra på att säga saker på lite fel sätt. Så att det uppfattas konstigt menar jag. Sen är väl min, ofta, sämsta sida att jag vill vara alla till lags och klarar inte av att folk är sura på mig. Därför står jag aldrig upp för mig själv utan fegar ofta ur. Ganska taskigt mot mig själv, jag är ursämst på svar på tal. Finns det kurser man kan gå för det?
♣ Finns det något med dig själv som du tycker om extra mycket?
Det kan väl kanske vara ganska bra att vilja vara snäll och trevlig mot alla också. Men det känns lite fel att säga massa bra saker om sig själv.. Men jag är nog bra på att uppmärksamma alla och komma med positiv feedback och liknande. Jag är ganska omtänksam, det är alltid bra. 
♣  Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Jag skulle kunna dö för en tatuering! Jag skulle vilja ha en på handleden, något ganska litet fast jag vet inte viket motiv. Fast inte nere vid handen, lite mer på underarmen eller vad man ska säga. Jennis berättade om en tjej som tatuerade in ett hjärta bakom örat så det syntes bara när hon hade uppsatt hår. Det är himla gulligt! Om jag får vara en härmis så skulle jag vilja göra det. Annars är det också fint med små tatueringar lite varstans på kroppen. Som t.ex en vid höftbenet, en i sidan, en liten på skuldran, en vid nyckelbenet o.s.v. Fast man vill ju inte se ut som en julgran.
♣  Vad har du för väder just nu?
Det är nog ganska fint. Fast å andra sidan så är det ju mörkt ute. Det är 17 grader och nog lite vindigt, men annars stjärnklart.
♣  Vilken är din favoritfrukt?
Vattenmelon! Världens godaste, fast då ska den vara lite hård. Men det är verkligen såå gott, läskande liksom.
♣  Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Egentligen skulle jag bli en Jacob men det gick ju lite åt skogen eftersom jag inte hade en liten snopp. Annars var mitt namn ett litet tag Lilla gubben för att jag inte hade något hår mitt på huvudet, så jag såg ut som en liten gubbe. Mitt tilltalsnamn Amanda fick jag därför att min mammas mormor hette det. Birgitta har jag fått därför att min farmor har det som tilltalsnamn och min mormor heter det i mellannamn. Ganska praktiskt att få med båda tanterna i samma namn.
♣ Har du någon dröm som du vet att du kommer uppfylla?
Nej, inte vad jag vet nu. Men det skulle ju vara väldigt trevligt att få bli en duktig och känd designer, om än bara i sverige. Fast Sahara hotnights nya leadsinger/trummis skulle ju inte heller sitta helt fel.
♣  Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Den där kompisen som bara är med ibland, den lite blyga som inte har någon kille utan koncentrerar sig mer på sina studier. Den som får hjälpa huvudrollen att göra lite bra saker och goda gärningar. Men birollen, den är min!
♣  Tycker du om att krama folk?
Jaa, det gör jag verkligen! Fast jag tycker att alla börjar kramas lite för mycket med varandra nu. Missförstå mig rätt men jag känner att ska man kramas så ska man kramas ordentligt, inte fjösa bara för att det är någon man knappt känner. Då kan man väl låta bli i sånt fall?

♣ Vad vill du göra i framtiden?
Jag vet att jag skulle vilja jobba som designer, makeup artist eller liknande. Väldigt, väldigt gärna inom modebranshen. Annars skulle det vara kul att kunna försörja mig som musiker, kanske som musiklärare men i sånt fall på gymnasienivå. Att bli en bra dansare skulle vara världen! men då kanske jag ska börja dansa ordentligt först. Resa är alltid kul, att få åka iväg och se nya städer. Paris, Milano, New York, Tokyo.. Sen är det också det gamla vanliga, hitta en man jag älskar och som älskar mig, skaffa barn och bo på ett härligt ställe. Vart vet jag inte än.. Men jag vet inte, det viktigaste i mitt liv kommer att vara att jag är lyckli och är nöjd med det. Saker kommer säkert att ändras men så länge jag må bra så är jag nöjd. Att komma ifrån Nynäs ett tag, take a walk at the wildside, är alltid ett plus. Man kan ju alltid komma tillbaka..
♣ Vart spenderar du hellst dina semestrar/lov?
Det spelar nog inte så stor roll vart bara jag är med trevliga personer som jag vill spendera tid med. Jag brukar inte åka till så många ställen föutom Nynäs. Grekland har blivit en lite tradition på sista tiden och det är ju härligt. Förr i tiden brukade jag åka till Halmstad, det var nog det ultimata förutom Grekland. Så länge jag har en polkagris från Gränna så är jag nöjd!
♣ Vem är din idol?
Jag tror inte att jag har en speciell men en hunk jag skulle kunna tänka mig är Justin T, he's the man! Han är så talangfull och gör något bra utav det, jag har då aldrig sett honom åka fast för rattfylleri eller liknande. Dessutom är han väldigt down to earth, kändiskapet har i alla fall inte stigit honom åt huvudet. Inte än i alla fall..
♣ Blir du avundsjuk och isåfall när?
Jag blir avundsjuk när jag ser söta par ute på gatorna och jag inte har steve i närheten att pussa på. Sen kan jag bli avundsjuk på andra tjejers kroppar och kläder. Mitt blir aldrig lika bra verkar det som.. Sen kan jag ibland önska att min mamma, hur mycket jag än tycker om henne, kunde låta mig få göra lite mer grejer. Som t.ex åka utomlands med vänner eller kanske steve. Två brudar i laget ska åka iväg till Cypern en vecka innan skolan börjar, jag är grön av avund!
♣ Vad ser du helst på tv?
Allra helst ser jag top mpdel, men in trees och project runway. Det är serier som jag bara inte kan missa! Nu har vi också fått tillgång till alla filmtvkanaler och det är ju ett stort plus! Där kikar jag på filmer stup i kvarten nu när det är så pissigt väder. Jag älskar dessutom Band of Brothers! Jag missade tyvärr det på tv men hade jag vetat att jag skulle gilla det så mycet så skulle jag ha tittat när det gick på 4:an. Tur att DVD finns!
♣ Favorit film?
Förut var det Moulin Rouge, jag bara älskar att Ewan kan sjunga! Jag har nog inte en direkt favorit så jag säger Moulin Rouge fortfarande. Dessutom är alla låtar därifrån underbara och sjukt sköna att lyssna på på max volym!
♣ Är du kär just nu?
Japp, i min lilla Steve. Snart är det två år vi har varit tillsammans.
♣ Och sist vad har du gjort och vad ska du göra idag?
Läs tidigare inlägg så får ni se! Vad jag ska göra idag nu är att borsta tänderna och gå och lägga mig och få a bit good night sleep.


2007-07-27 | 01:13:10 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback