Mörker och värme


Idag vaknade jag av att Gurkan och Tommy, papis vänner, kom på besök. Nu tror ni säkert att jag är en såndär sjusovare som sover till klockan 1 på dagarna. Men icke, klockan var 10 på morgonen när dom kom. Men det var trevligt, vi åt frukost så fick dom muffins. Jag såg nog rätt död ut menmen. Jag hade ju faktiskt precis vaknat!

Well well, efter frukost så satt uppkrupen i soffan och läste en stund, sen var det träning som gällde. Armhävningar, dips, rygglyft, benlyft, plankan, situps ocharmhävningar stod på schemat. Från och med idag ska jag följa ett särskilt program varje morgon, VARJE MORGON. Sen får vi se hur jag kommer att känna mig och se ut efte sommaren. Jag kommer förhoppningsvis inte ha gått upp en byxstorlek som jag brukar ha gjort efter varje sommar. Magen brukar oftats sjunka tillbaka efter ett tag, som tur är!

Pappa, jag och jossan gick sedan och handlade på willys, slängde lite papperssopor och hyrde 2 filmer på filmkedjan. Jag var liite syndig och köpte naturgodis, men det kan väl inte skada så mycket? Hur som helst, vi hyrde en Beckfilm och kollade på den först medan vi åt en gudomligt god fruktsallad till lunch. Den bestod av vattenmelon, vindruvor, ett rött och ett grönt äpple, banan och jordgubbar. Hur gott som helt! Och nyttigt..
Kan det bli bättre?

Efteråt ringde Steve för klockan var halv fem och han hade slutat jobbet. Det var meningen att jag skulle kila iväg till honom och det gjorde jag ju såklart. Jag piffade till mig lite, man vill väl vara fin inför sin man? Jag lockade håret med min plattång, hur bra som helst, sen kilade jag iväg. Det dumma var bara att ungefär hälften av mina lockar var borta när jag kom fram. Mitt hår hade hunnit bli ganska mycket rakare innan jag hann fram men han gillade det ändå, som tur var. Det är kul att få göra sig lite fin, när han uppskattar det och talar om det. Och ja, jag vet att jag igår sa att jag skulle ha klänning på mig idag men jag kände inte riktigt för det. Dessutom så kommer det ju fler dagar att ha klänning på! Steve blev i alla fall glad och tyckte att jag var världens snyggaste och finaste! Då blev jag glad, alltid tevligt att få bli omtyckt :) En liten boost för självfötroendet, I like it.
Eban och jag kollade på fler Band of Brothers avsnitt, tre för att vara exakt. Mer pallar inte jag, jag måste titta i omgångar annars blir det för mycket våld. Det riktigt hemska är ju att man vet att det är verklighetsbaserat, USCH! Jag åt där också, tacos. Mums! Fast det år jag ju igårkväll med men hallå! Tacos kan man aldrig få för mycket av, inte enligt mig i alla fall för det är så gott.

På måndag ska jag följa med Steve till Stockholm för han har nämligen bokat en klipptid hos Mirre. Du vet hon som var med i Expedition Robinson förut. Han ska kanske rakpermanenta sitt hår! Vi får se hur det blir :)

2007-07-05 | 00:25:14 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback