2008

När jag sa farväl av S så hade jag istället för att säga "vi ses snart" kunnat sagt:
Vi ses nästa år!
Det är ju helt crazy! Jag vet, det är ju inte så att vi inte träffas på ett år, men vafan. När det gått 24 timmar från nu så är det år 2008. Jag tänker inte säga som miss Y att jag trodde att det skulle finnas flygande bilar och sånt vid det här laget :p
Men lite speciellt trodde jag ändå att det skulle vara.. Men jag är orolig att jag börjar bli för stor nu.. Speciellt för julen. Jag får inte in den där riktigt JULIGA känslan längre. Våra granar till exempel: dom luktar inte alls lika mycket barr som förut! Är det fel på granarna eller mig? Hoppas granarna.. Men jag tror att jag lyckades ganska bra i år i alla fall. En sak kan ju vara att vi slutar skolan så jäkla sent. Slutade vi inte vid typ den 15onde förut? Absolut senast den 18:e! Nu när man slutar 3 dagar innan jul så hinner man helt enkelt inte med. Dessutom så har jag inte speciellt mycket pengar att handla julklappar för, det kan också vara en grej. I år köpte jag julklappar för en femhundring jag sparat sen min födelsedag i juni. Det är jäkligt bra sparat om jag får säga det själv!
Och imorgon är det nyårsafton och jag ska vara hos mormor och morfar igen, vilket är mysigt. Men nästa år, då ska jag UT! Fast kanske inte, jag vågar nog inte stå upp emot mormor. Hon kan vara svår att tas med ibland :)

Vår avslutning med laget blev väldigt lyckad, fast kanske med några små undantag. Till middag fick vi tacos, så jag blev överlycklig! För det första så var jag väldigt hungrig eftersom jag inte hade ätit något sen frukost kl 10 & för det andra så är det så himla gott. Efter tacosen så satt vi bara och jäste lite i soffan med våra svullna magar. Miss S fotade lite med sin systemkamera. Sen var det dags, det alla hade väntat på: SINGSTAR!
Jag hade aldrig sjungit det förut, vilket alla tyckte var fy skam! Men det var jäkligt roligt må jag säga. Sandra och jag stack från Mucklish vid halv 10 eftersom vi skulle hem till Sannis. Det enda dåliga med kalaset var att våra tränare hade tydligen tänkt supa sig fulla. Dom drack öl, på öl, på öl, på öl och jag kan säga att de blev lite runda om fötterna. Mucklish man Lasse hängde på så bra han kunde men låt mig säga så här. Han tål inte riktigt lika mycket..

Övernattningen hos Sannis var myspysig. Vi blev bjudna på citronkaka och jos och vi hade själva med oss lussebullar från miss S. Vi kikade lite på sjätte sinnet och pratade. Btw så har jag hittat min själsfrände, det är nämligen så att lilla Sannis är lika rädd som jag för läskiga filmer, om inte räddare! Halleluja, jag är inte ensam :)
Jag och S blev erbjudna sängen medan Sannis sov på golvet. På lördagen åkte vi in till stan för att se vad reorna hade att erbjuda. Jag blev lite besviken faktiskt, HM t.ex hade praktiskt taget ingenting på rean. Fast vi var kanske ute lite sent också.. S & Sannis hittade i alla fall en varsin Tom&Jerry tröja på Zara, alltid något. Jag åkte hem sen på kvällen och på tåget träffade jag Elin och Linda. Elin hade äntligen hittat sin nyårsklänning!

Idag har jag bara tagit det lugnt. Jag, papi & syrrorna har hjälpts åt att förbereda middag till famor och farfar som skulle komma. Det blev en riktig sommarmeny: grillad kyckling med klyftpotatis, tzatziki och sallad och sen till efterrätt vit&mörk chokladmousse med maräng, jordgubbar och rivet limeskal. Hur gott som helst!

Nu ska jag sova så att jag orkar vara uppe imorgon! Lite längtar jag nog allt i alla fall :)
Godnatt!


2007-12-31 | 01:38:30 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Elin

Japp japp det gjorde jag minsann, 179 kr kostade den också, rena rånet alltså!!

2008-01-02 // 14:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback