Han var solen när det dagas

Just när alla gör sig redo för att gå på förfest hemma i Öret så har jag precis fått reda på att min fyra-timmarspedagogiklektion (jäkla långt ord!) har blivit inställd. MUITA BOA tycker jag! Mycket bra, mycket bra. Inte  för att jag tycker att det är tråkigt med pedagogik, det är oftast väldigt intressant och roligt. Jag blir bara så lycklig när sånt händer, inställda lektioner alltså. Särskilt nu då hela eftermiddagen helt plötsligt öppnades upp och blev helt ledig att spendera hur som helst. Därför bestämde vi genast att vi ska ha picknick med Talita nere vid sjön. Kolla på solnedgången och ha det extremt mysigt och trevligt. Köpa med oss lite goa grejer, massa frukt och annat trevligt. Sen får vi se vars kvällen tar oss.
 
Fram till dess tänkte jag sitta och knåpa på ett portugisiskt lexikon till mig själv. Verb som vi använder ofta, uttryck som inte finns i mitt lexikon och annat smått och gott. Det är dags att jag börjar prata mer. Läsa är inga problem, det är pratandet som blir extremt stakande och jag märker verkligen hur litet mitt vokabulär är. Så, eu vou falar português. Agora!
 
Hörrni, jag måste berätta om gårdagskvällen också. Vi for som sagt på en konsert vilket var trevligt. Efteråt var vi ett gäng som for för att käka pizza på ett trevligt ställe. Och jag kan säga så här, heaven! För sjuttio kronor fick man äta hur mycket pizza man ville. Servitörerna kom med olika pizzor på löpande band och så hojtade man bara till om man ville ha en slice eller två. Och inte nog med det. Efterrättspizzor fanns det också. Vad sägs om Philadelfia med choklad och jordgubbar, banan och kanel eller kanske kondenserad mjölk och cocos? Kondenserad mjölk alltså, så rackarns gott. Till och med på pizza. Jag kan ju säga såhär också att jag inte kände mig direkt sugen på frukost imorse när jag gick upp. Undrar varför? För det var ju inte så att jag åt typ sju pizzaslicear (varav tre var efterrätter) trots att jag redan ätit middag tidigare och att klockan var strax före elva på kvällen... Nåväl. Gott!

2013-09-06 | 19:21:46 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback