Det här med tidsskillnad

Tiden alltså. Den bara flyger fram, dag för dag. Jag har fortfarande svensk tid på min dator och jag blir lika förvånad varje gång över att klockan strax är middag hemma och jag inte ens har ätit lunch än. Men ganska snart måste jag nog göra det för magen kurrar, som om det sitter ett litet djur där inne.
 
Hela morgonen har jag suttit på "kontoret" som vi svenskor har börjat kalla det. Det är inget mer än en stol som står precis vid ingången till musikhuset, där är det bäst internet och där finns uttag. Hittar jag inget övningsrum, vilket ofta är helt omöjligt att göra, så sätter jag mig på kontoret och övar portugisiska på olika vis. Eller spanar på Facebook för att se hur livet ter sig hemma. Och tänk, det har inte stannat upp bara för att jag har åkt. Det snurrar snabbare än någonsin känns det som, fast det är väl bara för att jag inte är en del av det som jag tycker det. Nu får ni inte tro att jag bara vill att ni ska sitta och sakna mig, gråta och äta en massa glass. Jag blir ju avis på er! Och vill kramas. Jag längtar redan till när jag får komma hem till snön (som ska finnas, jag har beställt) och sticka ut på långa promenader i fina vinter-Stockholm och vinter-Nynäs. Att jag får ha ett extra långt jullov eftersom jag är här. Hihi vad mysigt! Eller ska jag stanna här en termin till? Just nu säger hela kroppen nej. Så alla där hemma, no worries. Än.
 
Idag är ledig på dagen, har inte lektion förrän klockan 19 ikväll. Morgonen har gått åt till att göra portugisiskaläxan, snart klar. Resten av dagen ska jag öva och fixa. Med något. Jag har varit här en månad och har fortfarande ingen struktur. Fast jag är på skolan varje dag så något måste jag ju få gjort. Typ meddelanden hem på FB. Och det är ju det viktigaste.
 
Beijos!

2013-09-10 | 16:47:12 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback