Tack för regn

Idag är det en mulen dag i Brasília och regnet faller titt som tätt. Det älskar vi svenskor. Det är mer än behövligt med pauser från solen, det kan vara ett slitigt förhållande ibland. Det började så smått redan igårkväll och då svarade vi med att laga soppa, baka scones och äta mysmiddag med tända ljus och en och annan varm tröja. En kopp svart te med kanelsmak (nästan som chai om man vill det riktigt, riktigt mycket) på det och vi var som hemma i höstrusket.
 
Jag och Emma har precis varit och spisat middag i restaurangen och nu ska jag hugga in på efterrätten innan jag övar några timmar innan Madrigal, mitt körrep. Efterrätten är en chokladbit, nomnomnom. Det är nämligen så att det är godis dom slänger fram när dom inte har frukt till hands. Emma gillar det inte, hon äter ju inte choklad på grund utav mjölken, men jag blir desto nöjdare. Jag får ju hennes! Jag tror att dom har någon slags reklamkampanj igång, förra veckan fick vi nämligen jordnötsgodis. Vad blir det nästa vecka mån tro?
 
Håkan är tillbaka i mitt liv. Precis som med solen så behövde vi ta en paus efter vår intensiva sommar. Nu är han tillbaka, bättre är någonsin i mina lurar och jag njuter i fulla drag. Försöker till och med få brasilianarna att förstå hans storhet. Det går sådär på grund av språksvårigheter. Svenskalektioner nästa med andra ord!
 
Muntligt portugisiskaprov idag. Det gick bra! Kanske att jag får lite bättre poäng än förra gången, det hade vart sköj.
 
Vamos praticar!

2013-11-25 | 21:22:45 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback