Vuxenpoäng

Jag sov länge idag, trots att jag inte lade mig alltför sent igår. Halv elva slog jag upp ögena dock tyckte jag att jag fick ligga och dra mig i en kvart, fast klockan var så mycket. Lina, sömntutan som alltid sover länge, kom hem från en morgonpromenad när jag stod och fixade frukost. Vi latade oss med frukost i soffan framför Nineties och så den nya fina (dock hemska med ont-i-magenkänslan) serien som utspelar sig under andra världskriget. Vi hade båda ärenden att göra på stan så vi cyklade upp till centrum efteråt. Och som vanligt så blev det lite mer än att bara göra det vi "skulle". Men vafan, när man stöter på ett fint Kockumdurkslag för endast femtio kronor så kan man inte bara hänga tillbaks det och gå därifrån. Jag gillar Nynäshamn, det finns alltid Kockum att fynda när jag är hemma.
 
När vi kände oss klara så cyklade vi vidare till mormor och morfar, fikade och pratade om Bajens senaste match, bråkiga barn och mansgrisar som inte låter kvinnor komma till tals. Sen ringde mamma och sa att hon var på väg hem så jag och Lina for hem för att laga middag. Josefine har ju köpt en lägenhet tillsammans med sin Björn och den vill jag ju se så efter maten traskade vi hem till Höjdgatan för att kika och fika ännu mer. Lite konstigt att säga tack och godnatt för att sen traska till en annan lägenhet men samtidigt roligt. Vuxenpoäng där, att äga en lägenhet. Där ska jag hänga mycket i sommar, det är ett som är säkert.
 
En annan tröttmössa har precis insett att hon har sommarlov men börjar ändå att gäspa vid niosnåret. Därför tänker hon gå och lägga sig och somna till en P1-dokumentär. Tack och bock!

2013-06-11 | 23:28:50 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback