Skolstart

Nu är min cykel äntligen fixad så nu kan jag flyga fram över gator och torg, stock och sten. Himlans vad gött det var att cykla hem från Universitetsgatan. Nu är det bara ett nytt stöd som fattas, annars är jag good to go.
 
Jag har suttit och skumläst Barnens rättigheter såhär på kvällskvisten, 80 sidor inför imorgon. Lite ananas till för att hålla mig vaken men nu är det på gärsgår'n att ögonlocken håller upp. Dags att slänga in handduken och tacka för sig. Som föreberedelser inför imorgon så har jag preppat matlådor, både lunch och middag, samt packa cykelkorgen med diverse nya prylar som block, mapp och små post-its att sätta i böckerna. Det var nästan så att jag även hängde fram något att ha på mig imorgon men där gick gränsen. Jag tror att det kommer att bli trevligt med lite struktur igen. Känner mig peppad, litegrann i alla fall. Fast det är nog mest för att jag kände mig så duktig när jag plockade ihop allting. Hoppas att det kommer att sitta i ett tag. Innan man blir sådär bitter ni vet.
 
Lite tandborstning på det här så är allt frid och fröjd. Pedagogiken, här kommer vi!

2012-09-02 | 22:22:27 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback