Friskt

Jag, mamma och Lina tog en promenad runt Ringvägen nu efter middagen. Passar på när det är uppehåll liksom. Och jag slås av hur himla fint det faktiskt är längs med den vägen. Antingen så är det för att jag inte har varit hemma på ett tag eller så är det bara så att jag har upptäckt det på nytt. Det var när jag och Johan var ute på tur som det slog riktigt hårt och jag gick och log resten av vägen, nöjd över det faktum att det är där jag ska spendera sommarens soliga dagar. Och regniga, som idag. Man utnyttjar det ju alldeles för lite särskilt alla vägar och havsremsor ute på Lövet. Mer cykelturer ut till Knappelskär alltså!

Annars då? Jovars, det har regnat hela dagen, till och från förstås, vilket har gjort att jag har stannat inne. Slog upp ögena vid tolvsnåret, åt frukost till en dokumentär om Tony Bennett och läste ut min bok. Åt lite "lunch", tog en kaffe och en chokladbit och läste gamla Drömhem som jag har hittat i min garderob. Och inte så mycket mer. Jag kämpar fortfarande lite med mig själv, man måste ju göra MER när man är ledig och har tiden. Men för var dag som jag tar det lugnt och inte gör så mycket så försvinner rastlösheten och de dumma tankarna om att jag är slö som inte gör en massa. Det där med att "ta tillvara" på dagen kan verkligen vara riktigt dumt ibland. Så nu skiter vi i det och läser bok en hel dag. Med gott samvete.

Ikväll bjuder jag även på en tjusig bild på min mor och mig, från promenaden ner till mormor och morfar på midsommar. Lilla, fina mamma.



2012-06-26 | 19:59:30 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback