Fjorton år och ledsen

Denna tisdag har det varit full rulle för hela slanten och sånt gillar vi! Fast nu ska det bli skönt att sova. Det var en trött Amanda som släpade sig ur sängen vid kvart över sju imorse och som sen fick (lite som vanligt) ila iväg till bussen. Utan morgonteét som jag skulle hälla upp i Starbucksmuggen. Det får bli imorgon istället.

I skolan började vi med en lektion i röstträning som var trevlig, helt kravlös och lite mysig. Vi fortsatte med en kaffe, i mitt fall morgonte som blev förmiddagste, i cafeét i Musikhögskolan och sen vidare till lektionen i Digitala verktyg där vi får lära oss Finale, ett program man kan skriva noter och annat trevligt i. Den lektionen betydde slutet på min skoldag men det blev lunch, konsert med Karin Hammar, ännu en fika i Prego och lite övning innan ett gäng tog bussen ner till stan. Vi skulle köpa lite allmänna musikprylar i lokala musikaffären Musicmusic och allt skulle såklart vara det billigaste. Jag kom ut med en ganska stor kartong med ett notställ i som jag släpade runt på resten av dagen. Vi fortsatte bort för att spana in Kupan som, precis som i Gottne, en lokal för möbler, en för pryttlar och en tredje för kläder och annat smått och gott. Jag köpte med mig lite bestick som man kan ha i skolan så man slipper släpa med sig till lunchlådan och sen fortsatte vi med en fika på cafeét Bara vara. En smörgås med parmesan och avokado kan vara den godaste jag har ätit och även morotskakan jag tog var en tiopoängare.

Kvällen har spenderats på skolan med Öppen scen där man, om man ville, fick spela, sjunga, spela teater eller göra vad som helst. Jag satt och fick hjärtklappning, handsvett och röda kinder innan jag vågade mig upp för att spela och sjunga en låt av India Arie. Dock gick det hyffsat bra, pianot kan jag tyvärr inte göra så mycket åt men sången gick fint. Lite uppvärmning inför imorgon då jag ska sjunga upp samma låt för min sånglärare på min allra första sånglektion. Woho!

Nu ska jag sova!

2011-09-06 | 22:28:20 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback