More human

Denna dag har inte varit min dag, snart lägger jag mig under täcket och glömmer bort den men först lite Lars Jansson med låten More human. Jag hörde den för första gången när Tobbelainen, Oskar och Jonas körde den som jazztrio på Mellansel förra året, där när det började närma sig slutet. Jag grät en liten skvätt nere på toaletten på entrevåningen och gick sen och åt middag med de andra, berömde de som spelade för att det var så fint. Lyssna på den låten ni har möjlighet, så fin, hoppfull på något vis. Och som ofta när man hör någonting spelas av elever på mellansel och det är första gången man hör låten så sätter den sig extra fint i hjärtat på något vis. Jag gillar det!

Idag är det kanelbullens dag och det firades med en bulle och liten kaffe i Prego tillsammans med Klara, en mysig pratstund. Känns skönt att jag har funnit någon jag kan ventilera med även här i Öret. Och skönt att jag har finaste Sandra hemma. Kanelbullens dag har även firats med en bit äppelpaj som min hyresvärds dotter hade slängt ihop innan jag kom hem, ännu mer mums i magen är lika med en glad Amanda.

Nu ska jag dock ringa min karl och sen sova så att det kan bli en ny fräsh dag med husvisning på schemat. Måtte vi få plats fyra stycken och måtte vi få det till vettiga priser och annat. Jag vill...

2011-10-04 | 22:56:38 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback