Hej, hej på dig min bror!

En sak som jag har glömt skriva här i lilla bloggen på sista tiden är att jag är stolt storasyster till en luciakandidat. Jajamensan, Lina går i mina fotspår och denna gång ska det minsann gå bättre då jag inte lyckades hela vägen fram. Och inte nog med detta, lillskiten gör en annan alldeles glad och ger Klara rysningar. Det står nämligen i flickans beskrivning att jag är en förebild till henne. Jag menar hallå! Cred till henne och till mig, tjoflöjt! Kanske att jag kommer att vara lite extra snäll när jag åker hem över jul...
Nu har jag slutat för dagen, gehörslektionen fick vara sist ut och det gick väl sådär. Jag är ju som bekant ingen baddare inom ämnet men det är det som det ska bli ändring på! Jag tycker i alla fall att det är kul vilket är bra. Något som inte är bra, det enda lilla minimala minuset med huset faktiskt, är att jag under den här veckan inte alls har varit pepp på att stanna i skolan. Jag vill gå hem! Inte för att slappa i soffan med datorn i knät (det gör jag så bra här ändå) utan för att få slippa skolan. Det finns grejer som jag kan göra hemma också, vilket är gött, men först MÅSTE jag dra av några grejer som man endast kan göra i skolan. Typ spela bas. Jag ska hålla ut till klockan fem, sen går jag med raska steg. Klockan sex har jag en telefondate med papi och då ska pajen stå i ugnen har jag bestämt. Kanske en, icke överkokad, choklad på det? Som vi har missbrukat det tidigare vintrar, jag och karln min alltså. Det är fint. Framförallt gott.
Nu ska jag gå iväg och vara en magisk baseplayer... Heja heja!

2011-11-23 | 14:47:04 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback