Kom och gör mig glad

Inatt, eller snarare tidigt imorse, vaknade jag av att någon knackade på min dörr. Jag ställde mig lite tyst vid den och frågade vem det var. När jag öppnade dörren stod min karl där, direkt från tåget och Göteborg. Den lurendrejaren hade planerat allting redan från början men sa till mig att han pga en obligatorisk labb inte skulle hinna med en snabbvisit i Mellis. Han hade sett till att få låna Malins tagg så han skulle kunna komma in genom ytterdörren, fixat så att en kompis i Umeå fixat in honom i rätt labbgrupp, beställt en ny tågbiljett till idag. Allt för att komma och göra sin tant glad. Och kanske för att få kramas litegrann. Jag är en lyckligt lottad kvinna!
Dagen har bjudit på morgonmysiga kramar med John, slickrep, vokalensemble och inte så mycket mer. Precis lagom start på en ny vecka i kallhålet. Som för övrigt inte alls har varit särskilt kallt idag. Solen har varit framme och mycket utav snön som vräkte ner igår har smält bort. We like! För nu vill vi ha vår. Och jag känner för second handshopping. Jag får dra med mig min bästa man till Myrorna i Umeå någon dag i helgen. Slickkonsert på lördagkväll på café Station, jag längtar som en tok. Det kommer att bli galet trevligt.
Nu ska jag öva in en ny låt till lördag, You are the flower med Toto. Lyssna vettja! Annars, glad måndag!

2011-03-28 | 18:16:10 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback