I made myself clear

Sicken dag, sicken dag. Tjugosju stekande grader som jag utnyttjade på balkongen tillsammans med datorn. Toto och Pages såklart. Verkar vara det enda som är väldigt trevligt att lyssna på nuförtiden. Kanske att jag har gått och blivit lite inskränkt men med så bra musik så gör det ingenting tycker jag. Nu är det slutspurt här hemma. Inget mer målande, tapetserande och sågande utan nu ska allt flyttas tillbaka, hyllor ska upp osv osv. Imorgon blir det säkert inflytt för Jossan i det nya svarta rummet. Tjoflöjt!

Imorse satt jag och kollade runt på lite lägenheter uppe i Piteå och kollade fakta om lån på csn. Förutsägande. Duktigt. Nu går det ju inte att göra en exakt lånplan med återbetalning och hela tjottafräset men jag försökte fylla i så gott som möjligt med vad jag vet nu och tror om framtiden, hur mycket jag kan jobba vid sidan av och så. Och voila! Tjugofem år kan det ta att betala tillbaka mina dryga 300 000 i studieskulder. Att det ska kosta så mycket att bli något i det här landet. Kanske tjänar jag på att inte bli något vettigt alls och leva på staten? Eller så håller jag mig helt enkelt till John eftersom min lärarlön kanske kommer göra att jag får betala till den dagen jag dör... Stackars mig.

Imorgon har jag bestämt fikaträff med Jesper och Robin som kommer ned från Sorunda. Myspys! Lite mer stek på balkongen sen på eftermiddagen? Gör mig brun!

2011-04-28 | 21:07:33 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Johanna

Jadu, det är lätt att fastna i Toto-träsket. Har själv varit där. Den värsta stormen har lagt sig, men de är seglivade de där gubbarna! :D



Har du fått reda på om du kommit in?!



Puss

2011-04-28 // 22:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback