I can't help but follow

Igårkväll hade jag en utav mina roligaste kvällar någonsin tror jag. Hela dagen var jag allmänt seg och trött och var egentligen inte alls på partyhumör. Vi fixade i alla fall i ordning oss efter middagen, det är alltid skönt att komma bort från kallhålet en stund, och sen tog vi bilen ner till Fia för att ha lite tjejmys innan vi skulle fortsätta in mot stan. När jag, Malin och Emma kommer ner stod Häggis och Sofia och dansade gospel och vi var inte sena att hänga på. Jag fick ett glas rött i handen och helt plötsligt slog humöret om och ställdes in på party. Redan där kände man att det skulle bli en grym kväll. Eftersom Fia inte har någon spotify så blev det en salig blandning förfestmusik med bland annat musikallåtar, gospel och Helen Sjöholm som vi fick lyssna på medan Malin lockade mitt hår. Halv åtta styrde vi kosan mot stan och Brux, fem fnittriga damer. Vi lyssnade lite på jazz på övervåningen men när resten av gänget kom kilade vi nerför trappen till källaren där det spelades fransk folkmusik. Som vi dansade, tjoade och tjimmade! Man var helt blöt efteråt.

När bandet dragit det sista extranumret och vi mellanselare hade gjort tåget genom hela lokalen drog vi vidare hem till rocksångaren Anders lägenhet där vi hängde ett tag. På hemvägen blev det ett stopp på Max drive-through, den pommesen satt fint i min lilla mage. Efter mycket om och men svängde till slut klippan Emma in på parkeringen och jag kunde slänga mig i duschen och sen i säng. Jag somnar aldrig så gott som när man har haft en trevlig kväll på stan och är lite smått vinglig. Underbart!

Nu är det konstaterat, jag är numera en äkta norrlandsbrutta! Igår åkte första prillan in, tjejsnus med eycaluptus visserligen, men ändå. Den ni!


2010-09-25 | 12:15:18 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Papi

Vad kul! Nu har du provat för första, OCH för sista, gången. Slutsnusat!! >o(

2010-09-25 // 17:28:05
» Bonusmamsen

HEJA AMANDA...skriker bonusbror!!!;o)

Du är fantastisk tycker bonusmamsen!

"Kulsnusa" får man faktiskt...men bara ibland..;o)

Puss

2010-09-25 // 18:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback