Jag ska skriva ett vykort

Underbart att sova till klockan tio måste jag säga. Fast å andra sidan, det hade varit lite trevligare att vakna klockan nio och fortfarande vara utsövd. Det där har jag upptäckt uppe i Norrland, att det är skönt att vakna tidigt på helgen. Den blir helt plötsligt så mycket längre. Eftersom jag gick upp klockan sex varje dag för att hinna träna och öva innan halv tio så gjorde det att jag aldrig vaknade efter klockan nio på helgerna. Man hinner genast göra så mycket mer, eller bara få lite extra tid för sig själv innan alla andra vaknar. Nu måste jag bara få med min gubbe på den vägen, han är ju en sjusovare. Jag ska bara låta honom ta igen sina förlorade lumpensömntimmar först, stackarn.

Idag vill jag ut i solen och bli bruuuuun! Men det verkar som om the man upstairs har andra planer eftersom han har bestämt att skugga himlen med moln. Kusin Emelie och lilla kusin Oliver kommer ner till mig och Jossan idag för att bada och busa. Kanske att det blir en glass i hamnen och lite minigolf. Små pojkar brukar inte vara så glada i att köra halvtimmesstek på stranden en hel dag. Men det är en grej som jag har fått min gubbe att bli förtjust i. Så nöjd! Nu kan vi åka på fler semestrar tillsammans, inga problem. Nästa steg, få honom att se den osynliga "ingen-sand-efter-den-här-linjen" i lägenheten...

På tal om min gubbe, kom hem nu din nedrans hest!


2010-07-06 | 11:05:42 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback