Lägg dig ner och lyssna på stadens skrik utanför

E1. Framflyttad samhällslektion. Goa Yvanna tjoar - bloggrunda - så fort Kerstin har gått ut ur klassrummet för att hämta tidningar. Två män (jag säger inga namn!) hakar på och vips, voilia, så har dom gjort en blogg. På blogg.se. Yvanna recutar för fulla muggar! Nu sitter dom och skapar för kung och fosterland. Jag vet inte riktigt vad den heter men det ska jag snabbt ta reda på...

Ungefär så här låter deras första inlägg:
Kära dagbok...

eller

Nu sitter vi på samhällan, X i en brun mössa, Y i en rutig skjorta...

Fast just nu ser det ut som att dom ska lägga upp en låt från tjuben. Yvanna skrattar.

För övrigt så ska jag nog se till att få något gjort idag. Om en vecka ska vi ha prov på EU och tänker fortsätta min MVG-trend när det gäller proven här. Så jag kan make it up att jag har varit så sen med arbetena vi ska lämna in. Nynäshamns kommun ska bli klart i helgen så jag kan skicka det till tanten på måndag. Nöjd nu?
I vårt senaste arbete så ska vi välja ut ett brott som vi ska fördjupa oss i. Jag funderar på sexualbrott eller hatbrott, intressant huh?

Nu ska det jobbas stenhårt! och länka den mystiska bloggen såklart!

2009-01-23 | 11:59:07 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback