Att flyga

Veckorna går tydligen väldigt fort nuförtiden, jag hinner inte riktigt med.

Idag hade jag en välförtjänt sovmorgon, ända till halv tolv. Mannen började tyvärr som vanligt så han fick lov att stiga upp vid åtta. Eller det borde han ha gjort, det råkade bli lite senare än så. Svårt att slita sig kanske? Jag fick i alla fall stanna kvar under det varma täcket och slumra sött. Vaknade av larmet, väl utsövd men med liten seperationsångest, och tog bussen till skolan. Efter bara två lektioner sitter jag i bibblan nu och väntar på att mannen ska sluta, bara en kvart kvar. Idag ska jag bara ta det lugnt i soffan har jag bestämt, dock utan onyttigheter! Det har varit alldeles för mycket sånt på sista tiden. Och vem orkar träna med? Tydligen inte jag.

Igår sprang jag dock, sprang, sprang och sprang. Det var damernas tränares tur att hålla träning, vår tränare håller torsdagsträningarna, och det blev mycket springa. Det kändes inte så himla tungt eftersom vi körde med boll hela tiden. Det blir inte lika jobbigt att spela match som att springa från vägg till vägg. Men det kom i slutet på träningen så när vi väl fick sluta var jag död och andades som en elefant. Skönt skakig i benen och en aning stel idag, som det ska vara.

Ikväll är det Sverige yet again, forza bajarna i vårt blågula landslag! Och äntligen Top Model! Min TV-kväll är complete.

2009-01-21 | 14:27:53 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback