Mösspåtagning

Idag är det en såndär läskig dag som påminner mig om att livet snart är slut. Eller inte helt, men mitt underbara gymnasieliv. Det är den där jäkla mössan alltså och idag ska den på! Jag kommer helt säkert att stå och skratta och skrika som alla andra för det är ju faktiskt roligt. Roligt att snart slippa jävla samhällen (som jag sitter på nu) och få slappa lite. Ha lite fritid för en gångs skull. Och det ska såklart bli sjukt kul att spela på telen ikväll för att alla klasskompisar. Komsi, komsi!
Jag kommer ihåg förra året på mösspåtagningen, när vi tvåor bara stod i kören och sjöng för de lyckliga treorna, att jag nästan blev tårögd av att titta på dom. Alla var så glada, glädjetårar liksom. Men samtidigt rev det lite oroligt i min mage, om ett år är det min tur. Hjälp! Vad hände med det året liksom. Usch vad tiden bara flyger förbi...

Igår tränade vi för ovanlighetens skull i Tugelsta. Vi slutade en halvtimme tidigare men det var bara skönt. Jag var helt slut... Väl hemma hos min man stod maten klar på bordet, grillat med pommes och tzatziki. Är min gubbe finast i världen eller? Efteråt slängde vi oss i badet och nästan somnade. Och imorse kände jag mig äntligen ganska pigg när mor väckte mig. Lite mer sömn och den här jäkla förkylningen som jag dras med kanske dra dit pepparn växer.

2009-04-30 | 09:53:31 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback