Good Wednesday

Min älskade mugg stod kvar och jag tackar han däruppe tusenfaldt! Jag hade nog dunkat mitt huvud i väggen ett antal gånger för att banna mig själv. Nu står den tryggt hemma i vårt kök. Puh!

Idag hade vi fått som läxa att prata om ett valfritt ämne inför klassen och så skulle åhörarna sen få ge lite kritik efteråt, både bra och dålig, om kroppsspråk med mera. Igår hade jag lite småpanik över att jag inte visste vad jag skulle prata om men i sista stunden bestämde jag mig för att berätta om Thailand. Jag kan inte säga att jag hade förberett någonting, hade inte ens bestämt vad jag skulle säga, och jag var väldigt nervös när jag stod framme vid tavlan. Tydligen så märkte ingen annan det, inte ens Jenny vår lärare, och jag fick bara bra kritik. Ingenting som jag skulle behöva tänka på till nästa gång. Jag är nog ganska bra på att maskera min nervositet.
Dagen har rullat på och sist ut på schemat hade jag sånglektion. Jag var ganska trött innan eftersom jag får vänta en timme och tio minuter på den och jag måste säga att det är svårt att hålla sig vaken i våra sköna soffor i musikhuset. Den gick ganska bra i alla fall och efteråt tog jag min Peter och traskade hem. Det var superskönt att ta en promenad och nu har jag bestämt att jag ska, om jag har tid, gå hem från skolan istället för att ta bussen. Speciellt nu när det börjar bli höst också, det blir bara ännu mysigare då. Om det inte är för kallt eller regnar förstås!

Ännu en slappkväll framför TV:n och Top Model. I love it!

Imorgon ska vi kika på någon grej på Vågen, som jag nu inte kan komma på vad det är för något, och sen slutar vi musiker vilket resulterar i en lunchfika. Rebbs, grabbarna och säkert fler. Myspys!


2008-09-17 | 22:07:23 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback