By the seaside

Nu lyssnar jag på en låt som heter By the seaside och då kom jag och tänka på en grej som jag och Antonia pratade om igår på väg hem från skolan. Jag har tänkt på det ganska ofta nu på sista tiden, speciellt på sommaren, hur mysigt och skönt det är att bo vid vattnet, havet. Jag skulle nästan inte kunna tänka mig att bo i en stad som inte har nära till vatten. Tänk Sorunda till exempel. Nu vet inte jag riktigt vart alla badställen och liknande ligger någonstans men man kan nog jämföra mig och till exempel Kristian. Jag har max tio minuters gångpromenad till närmsta badställe. Hur långt Kristian har det vet jag inte men jag tror att det tar längre tid än tio minuter för honom att gå.
Dessutom är det så mysigt att bo vid vattnet både sommar och vinter. Det tänker man nog inte ofta på, vi som bor i Nynäs, hur fin Ringvägen är till exempel. Jag har inte tänkt på det speciellt ofta tills Karin kom ner och vi tog en runda med en fika på Lövet som avslutning och hon inte kunde sluta prata om hur fint det var. Det är ju faktiskt sant.
Nej, nära havet vill jag bo!

Jobbet lunkar på. Jag tog en omgång i massagestolen, har ju faktiskt inte prövat den ännu. Den var lite läskig i början och det gjorde lite ont lite då och då men det var mestadels skönt. Ryggen kändes lagom mör när jag var klar. Konstigt nog kände jag mig dock lite tyngre i kroppen än innan men man kanske måste vänja sig. Den tar ganska hårda tag den där stolen. Får mig att tänka på min underbara massage i Thailand. Guuud vad jag skulle vilja få en sådan varje dag. Det var så otroligt skönt, den får mig att slappna av bara av att tänka på den. Hon var duktig den tjejen och jäklar vad starka nypor hon hade. Jag får ont i tummarna efter bara tio minuter, max. Fast å andra sidan gör jag ganska hårt också, det är väl därför. Och att jag inte är van.
Det skulle jag kräva om jag någon gång blir tillräckligt känd sångerska för att få ha krav. En thailändsk massörska som ger mig en timmes massage innan varje spelning och lite när jag känner för det. Lyx!

På tal om lyx. Idag kommer mormor och morfar upp till oss på myskväll och det blir tacos till middag och sen ananas- och äppelpaj till efterrätt. Mumma! Men jag har bestämt redan nu att jag ska äta lagom mycket. Lagom!

2008-09-13 | 14:19:51 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback