Bara en regnig dag

Det är så konstigt väder nuförtiden. Man kan inte klä sig ordentligt för antingen fryser eller svettas man. Imorse när vi gick från musikhuset kom det en störtskur och mitt lilla fina spetsparaply hjälpte sådär måste jag säga. Som tur var blev jag lite gladare när jag kom till matsalen eftersom det var blodpudding till lunch, mums! Men jag glömde som alltid att ta vatten istället för mjölk så inget extra järn där inte. Vi hade långlunch och det var för en gångs skull skönt att bara ta det lugnt. Vi satt länge i matsalen och bara pratade och sen var det inte så lång väntan innan kulturhistorian började. De två lektionerna gick ganska fort och det blev dags för nästa väntan. Väntan på min sånglektion. Vi slutar fem över halv tre men min lektion börjar inte förrän tjugo i fyra. Idag satt jag ute i sofforna och läste men läsningen förvandlades ganska snabbt till en tupplur istället. Jag var sjukt trött! Det var riktigt skönt att bara sitta där egentligen fast det kommer jag nog tyvärr inte tycka alla gånger. Men det var i alla fall värt väntan idag för det gick busbra! Jag var lite rädd att det skulle gå dåligt eftersom jag inte sjungit seriöst på hela sommaren men det var bara att värma upp som vanligt. Allt fanns kvar. Jag fick pröva på Gabriellas sång litegrann eftersom den ska vara med i vår i den stora körkonserten. Den är ju av mer klassisk stil och det kan vara bra för mig att öva på som är mer rockig. Det gjorde vi mycket förra året och jag gled igenom låten utan några större problem. Det här kommer nog att bli ett roligt sångår och jag ska ta vara på allt som jag kan få.

Efter lektionen sprang jag till bussen, kom hem vid tio över fem och fixade middag till mig och mami. Hon skulle iväg på föräldramöte på Svanis och Lina var iväg med sina kompisar en stund så jag fick vara för mig själv. Skönt. Jag tog det lugnt, duschade och skrev klart min musikgestaltning som ska vara klar att lämnas in och läsas upp imorgon på svenskan. Det kommer att bli en skön lektion, vi ska bara läsa upp det vi skrivit för varandra med släckta lampor och tända ljus. En superbra start på dagen! Om man inte bara blir trött av det vill säga.
På tal om trött så har jag varit det extra mycket på sista tiden men jag kan inte förstå varför. Jag har kommit tillbaka till den gamla rutinen, att lägga sig vid tio och ändå är jag död när jag ska upp på morgonen och segheten kommer smygande under lektionerna. Tant or what?!

Som sagt, om jag inte ska vara som en zombie är det nog bäst att jag slänger mig i säng nu. Jossan sover borta så jag får rummet för mig själv. Mamma åker innan jag har gått upp och Lina har sovmorgon så jag blir helt ensam imorgon också. Då ska jag pyssla om mig själv och bara njuta. Läsa tidningen till frukosten kanske? Så är MVG:et i samhällskunskap i hamn. Nog pratat, mer sova! Nattinatt!


2008-09-03 | 22:11:48 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback