Hej söndag!

Just nu är det en ganska trött Amanda som sitter i repan. Fast för ungefär fem minuter sen kom "chefen" in och jag är livrädd att hon ska komma upp och vilja att jag ska fixa något som jag inte vet hur man gör. Senast hon kom in ville hon nämligen att jag skulle sätta på hörapparaterna till tv:n som då råkade vara avstängda. Tyvärr visste jag inte var man gjorde det någonstans så jag fick ringa och fråga Peter. När jag sen hade satt igång dom fick jag en liten uppläxning om hur allting borde vara klart när jag har öppnat och hon undrade ifall det inte fanns en lista som jag kunde följa. När man kommer in och tränar vill man ju inte att något som en sån struntsak ska få komma i vägen. Hon skyllde det på min låga ålder. Jag förstår henne precis men jag blev bara så illa till mods och kände mig lite värdelös. Nu sitter jag som på nålar. Men det är egentligen ganska bra att jag råkar ut för sånt för då lär jag mig att vara mer noggrann vilket är bra. Det är det som är lite jobbigt med det här jobbet. Man kan inte veta allting från början utan frågorna kommer ju lite eftersom vilket gör att jag står där och inte vet hur eller vad jag ska göra. Hon har inte kommit upp en i alla fall så jag hoppas att allt är till belåtenhet.

Nu till gårkvällen! Den började roligt men sen kan man väl säga att den dalade ju mer kvällen led. Det positiva är att jag bara gjorde av med en hundring. Efter jobbet åkte jag som sagt hem till solna där jag fick mumsmiddag, hemmagjord lasagne á la Karin, piffade mig och sen åkte tåget ner till Sandra. Vi stannade på hennes mors kalas en stund, jag gav henne en blomma som jag tror att hon tyckte om, innan vi åkte tåget med resten av folket in till stan. De flesta var ganska högljudda vilket jag tyckte var lite pinsamt med tanke på de blickar vi fick från de andra resenärerna. Väl framme blev det buss till Linnégatan och Vanilla som vi skulle till. Det var väldigt trevligt mesta delen av tiden men det hände tyvärr lite tråkigheter som gjorde att det flesta ville åka tillbaka till Handen istället. När dom gick och tog nattbussen passade jag på att smita till tuben för att sen ta buss från Odenplan hem. Det var underbart att lägga sig i sängen, speciellt för mina fötter som jag tror kan ha blivit lite ihopklämda från igår. Gud vad dom gjorde ont!! Jag kanske har storlek 38 nu istället för 40? Jag förklarade för Hampus att jag får lite extra ont eftersom min ena "pektå" är längre än stortån vilket gör att den blir lite mer ihoppressad än de andra. Han bara skrattade dock.

Nu ska jag försöka göra annat. Toodles!

2008-10-12 | 12:06:58 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback