Sena kvällar

Nu har jag letat låtar hela kvällen, nu får det vara nog! Jag har hittat några stycken och jag hoppas verkligen att de duger. Ska ta med listan till Y:et på måndag så får hon och M kika tillsammans. Hoppas bara att de som jag vill sjunga finns med endast musik, annars dör jag. En som jag verkligen hoppas på är Tracy Chapmans Fast car, lite av texten finns med i det tidigare inlägget. Jag har aldrig hört Tracy förut och tackar gudarna för att jag har fått det nu. Hon är underbar! Fast car har gått på repeat hela kvällen medan jag har försökt tänka ut fler låtar.
En annan utav mina absoluta favoriter som aldrig kan bli uttjatad är Jamie Cullums High and dry, men det har jag nog sagt förut. Jag vet inte vad men något händer i mig när jag lyssnar på den låten. Och nu får jag samma av Tracy så nu ska den låten, och flera till, raka vägen in på min mp3. Snälla mister is the man for the job.

Jag har kommit på att Y:et och jag har en sak gemensamt, eller två egentligen.
1- Vi har båda samma känsla och passion till musiken. Skratta, gråta, bli irriterad, hata, älska, få sommarkänslor, vårkänslor, vinter- och höstkänslor, få minnen från speciella händelser kopplade till en låt etc etc.
You name it, we have it!

2- Vår fixering vid perfekta överskrifter! Men det är en annan femma...

Nej, time to hit the sack! Jag skrev bara detta inlägg för att fördriva tiden lite. Prinsen hann inte komma förbi och nu kollar han på film. Vi ska höras på tele men jag vill inte störa i filmen så jag fick lov att hitta på något för att få tiden att gå litegrann. Har suttit framför datan väldigt länge, axlarna börjar sloka och göra ont, och ska nu borsta tänder och bädda sängen vilket också kommer ta en stund. Speciellt om jag gör det långsamt också...

Sena kvällar kan vara lite, lite magiska ibland.


2008-05-18 | 00:18:12 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback