5

Ordinary tuesday. Lite jobbigt dock eftersom jag har insett att jag ligger lite efter i skolan. Inte mycket alltså, det är bara en kulturhistoriatext jag inte har lämnat in, men som det ser ut nu så blir det lite jobbigt. Ända fram till igår har jag pluggat naturkunskap, nu är det matte fram till torsdag som gäller. Efter det måste jag skriva idrottsuppgiften och plugga iskunskap, och nu kuhi-texten om rokoko. Det är inte det att det inte är intressant, för det är det! Lite jobbigt att hamna på efterkälken bara. Dessutom kommer ju mister hem och då är plugga det sista jag vill göra!

Idag hade vi storfrämmande i skolan, nämligen av en gospelkör från en musikfolkhögskola i skellefteå. Dom som kom till oss går afrogospellinjen och bjöd oss på en grym, men något lång, show! Dom hade lite speciella karaktärer med sig, vissa kunde man tyvärr inte titta på för man var rädd att börja skratta, men jag måste erkänna att vi nog tyvärr inte var världens roligaste publik att spela inför. Vi satt som trötta zombies hela bunten, ettor, tvåor och treor. Förutom Rickard då. Energisk. Som vanligt. Denna spelning gjorde att jag kom hem 1½ timme senare än vanligt vilket ledde till mindre tid vid matteböckerna. Men jag har ju imorgon på mig också, får plugga på det viktigaste och sen hoppas på det bästa. What else can you do?

Imorgon är det som vanligt sovmorgon! Askönt! Sånglektion, vilket också är den enda riktiga lektionen, vi ska nämligen paddla kanot imorgon. Kulkulkul! Tolvbussen från stationen och sen promenad till muskan där allt kommer äga rum. Henrik sa att vi kommer paddla någon timme, fika, och sen ta oss tillbaka. Jag gillar den där fikaldelen mest. Och man behöver ju inte få dåligt samvete, hey vi paddlar ju för sjutton! Lite bulle, digestevekex och ett äpple blir min fika tror jag. Vi har inte så mycket annat hemma. Men kulkulkul ska det bli!
HEJA ESTET!

Estettreorna vs. samhällstreorna: 1-0

2008-05-06 | 22:43:50 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback