3

BARA TRE DAGAR KVAAAAAR!!!!!!!!!!!

Nu ska jag försöka vara lite civiliserad här va. Matteprov imorse, ingen VG där inte. Jag försökte, jag gjorde mitt bästa, jag försökte verkligen. Matte är inte min grej. Punkt. Nu är det i alla fall över så jag kan sluta tjata om det...

Imorse kände jag för att sätta på mig något fint för att trotsa trista matten litegrann vilket ledde till en upptäcksfärd i mammas garderob. För er som har sett min mamma kan detta kanske vara lite konstigt, det är ju en ändå en längdskillnad på femton centimeter som skiljer oss åt, men det är förvånansvärt mycket i hennes garderob som passar till min stora glädje. Och hennes stora förtret! Först tänkte jag ha klänning och leggings eftersom det skulle vara så fint väder men jag lyckades istället skrapa fram ett par assköna linnebyxor som jag kavlade upp en bit. Till dom hade jag ett röd&vitrandigt linne, ett snäckskalsarmband, bajenbandet och några tunna rosa bangels. Och så snodde jag syrrans vita låga converse som fullbordade min lite sommarslappa look. Jag hade sovit i en inbakad fläta som jag hade tänkt släppa ut imorse men den fick vara kvar. Jag kanske inte blev så fin som jag tänkt från början men det var nog ändå en snygg-skönkänsla jag var ute efter egentligen. Jag var i alla fall väldigt nöjd!

Efter matteprovet åt jag lunch med grabbsen innan vi gick upp till the musichouse för att repa. Det gick väl sådär, jag ska spela trummor på Final Countdown och det är inte världens lättaste men micke ska lära mig på nästa trumlektion. Jag vill ju kunna ösa på för treornas skull! När vi sen slutade vid kvart i tre tog jag, grabbsen och rebecca en promenad till kvantum där vi "råkade" smita in. Det blev lite dricka, godis och glass för de andra innan vi fortsatte färden. Vi droppade av folk längs med vägen, först robin vid kullsta och bussen hem, kristian vid Yvonnes för en körlektion och sen jag som skulle hem till papi. Rebbs fortsatte ner till centrum.
Hemma hos pappa blev jag bjuden på lite mellanmål och annat innan vi båda tog 854:an, pappa till tåget och jag hem. Kvällen har spenderats i köket där jag har lagat middag och övat på min sångläxa, Feelin Good med Pussycat Dolls som jag även funderar på att sjunga på Telegrafen, och i soffan framför teven. Asskönt!

Idag har jag även ringt till Hannah på mitt eventuella sommarjobb och jag ska få komma dit och provjobba på tisdag om två veckor. Jag är lite nervös eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet men Hannah verkar vädigt trevlig så att jobba kommer nog inte vara några problem. Jag kommer kunna slappna av och bara suga in allt hon säger. Dessutom så tyckte ju Peter, chefen, att jag gjorde ett väldigt bra första intryck när jag hade möte med honom för två veckor sen så allt känns verkligen jättebra! Och om jag sköter mig så kan det här även utvecklas till ett helg och lovjobb i framtiden. Äntligen lite moneymoney! Och tillgång till gym och träning på köpet, kan det bli bättre? Nu ska jag inte hoppas för mycket, jag har ju inte fått jobbet än men jag hoppas, hoppas.

Jag har en överraskning också till min kära mister! Verkligen inget stort, en jätteliten grej, men förhoppningsvis en sån där liten grej som man blir jätteglad av. Som när vi hade pratat om bounty på söndagskvällen när vi pratade i telefon och han sen gav mig en på måndagen. How cute is that?! Min prins... Snart får jag äntligen krama!

2008-05-08 | 21:33:10 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback