First day of school

Första skoldagen avklarad med bravur! Fast den höll på att starta illa...

Jag tänkte ju som jag alltid gör när jag är hos min far att jag ska gå till skolan, det är ju inte så långt. Men ack, så jag bedrar mig! Varje gång dessutom. Jag kom såklart iväg försent från hemmet och bestämde mig för att ta bussen istället. Står där och väntar och väntar tills jag kommer på en sak. Bussen har ju bytt rutt! Det var bara att kila hem igen och tigga skjuts av snälla papi för att inte komma sent första dagen med ny lärare och allt. Som tur var så hann jag med marginal, fast jag var sist in i klassrummet. Tack snälla papi!
Första lektionen ut var engelska C där det första vi fick göra var ett prov. Det ska visa lite hur vi ligger till så lärarna kan få bättre koll på oss. Det var ganska svårt faktiskt och det blev en del streck för mig då jag inte kunde. Men jag ligger inte i farozonen för att inte klara kursen. VG blir nog bra.
Kulturhistoria var nästa på schemat och sen var det planering till julshowen som gällde. Jag vet, julshow, det är ju för sjutton fortfarande sommar! Men ni ska bara veta hur snabbt tiden rinner ifrån en när man håller på och repar inför en sån här grej. Swosch säger det så har man tre lektioner på sig att repa in fyra låtar, skriva klart manus och rigga scenen och annat. Och vi esteter brukar ha så hiiimla svårt att enas om något. Som ett exempel så satt vi i tre lektioner och planerade till avslutningen utan att komma fram till något. Vi bara skrek på varann. Men den här gången kom vi igång riktigt fort och vi har till och med bestämt ett tema, roller och en manusgrupp där jag ingår. Jag, Yvanna och Jennis ska skapa underverk med dom andra fyra. Great minds think alike, som dom säger.
Sista lektionen, och även den jag längtade till, var såklart kören. Mumma vad roligt det var! Vi var blandade tvåor och treor och jag hamnade tyvärr som enda körvana preson i min stämma men det kommer säkert gå fint. Jag vill bara inte att d andra, som endast är tvåor som säger att de suger på att sjunga, ska tycka att jag tar över för mycket eller något. Å andra sidan kan de ju tycka att det är skönt att ha någon som man kan höra. Vad vet jag? Kul ska i alla fall jag ha!

Efter kören fick jag skjuts av snälla Robin och Kristian till tåget och träningen. Första gången jag tog tåget, självklart försenat. Vi fotades bara idag så jag kunde åka hem ganska snart och då blev det buss eftersom tågen var inställda. Väl hemma blev det till att visa köpen för mami och sen spanade vi alla på Mean girls som gick på fyran. Man får säga vad man vill om den (fjortis)filmen, men rolig är den!

Nu har det blivit dags för sängen. Forza Bajen och nattinatt!

2008-08-25 | 22:51:03 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback