Regn med du-vet-vem

Här där jag sitter i min ensamhet i lägenheten med ett fönster öppet så hör jag väldigt bra. Fönstret är inte öppet så mycket men jag hör allt klart och tydligt ändå. Just nu är det några skrikiga barn som åker skateboard på Viaskolans skolgård. Ibland undrar jag om dom inte ramlar för dom skriker verkligen väldigt mycket. Fast nu försvann dom bortåt neråt gatan tror jag, ljudet från brädorna "faidar" i fjärran..

Idag har det varit segt som sjutton, fast på ett skönt sätt. Jag vaknade vid kvart över 10, trots att jag gick och lade mig halv 4 (!), igårnatt. Åt frukost med pappa och syrrorna vid 11 sen satte pappa och jossan ihop möblerna som vi hämtade igår. Då smet jag in i duschen.. Jag kom att tänka på det därinne i badrummet att det var väldigt längesen jag duschade riktigt varmt. Och då snackar jag RIKTIGT VARMT! Så att det nästan bränns.. När det är så så kan jag stå i duschen i timmar känns det som..
Jag kommer ihåg att jag, jennis och elise hade ne liten diskussion om duschning. Båda dessa flickor brukar inte duscha varmt och länge.. Dom bara går in och ut sen igen. Jag önskar att jag också kunde det men det är ju så härligt att stå där i det varma vattnet och nästan somna. Jag vill aldrig gå ut.. Lite gnälligt blir det ju föstås, men det är det värt! :)
Som sagt, efter duschen blev det slappkläder och soffan för min del. Jag kollade på 2 Harry potter filmer: Fången från Azkaban och Den flammande bägaren. Jag kanske nämnde förut att jag var och såg Fenixordern på bio? Harry är kanske lite töntig men vafan, filmerna är faktiskt bra. Nu vill jag bara se Pirates 3, det lyckan att se har jag inte fått än. Men den kommer nog snart hoppas jag.. När jag kommer hem kanske, om jag har tur!
När jag kommer hem, vilket är den 20 augusti, så är det bara 3 dagar kvar tills jag och steve har varit tillsammans i 2 år.. Det är ganska länge. Inte 3 dagar alltså, 2 år. Det är ganska fantastiskt att två människor fortfarande kan tycka om varandra efter så lång tid.. Och för resten av sina liv i vissa fall. Min mormor och morfar har varit tillsammans sen mormor var 15 och morfar 18, gifta sen 42 år tillbaka.. Att dom fortfarande står ut med varandra.
Man ser på dom att dom tycker om varandra, dom pussas inte eller kramas speciellt ofta, man bara ser det.
Så vill jag också ha när jag blir stor! Då har jag hellre så än som pappa, med partners på rad för att få vara med en. Fast det kan också vara trevligt.. :)

Nu ska jag vara sådär puttinuttigt fånig och hylla steve litegrann. Ni kan sluta läsa om ni vill! Men för er som inte känner honom så kan jag säga att han är en riktig pärla! Han är snäll, omtänkasam och det är lätt att prata med honom. Till och med jag tyckte det i början, när jag började lära känna honom, och jag är ingen pratglad person.
Tihihi, jag kommer ihåg hur det var första gångerna vi träffades.. Det var precis innan skolan började. Första pussen var i mitt trapphus. Jag sprang efter steve, ställde mig ett trappsteg nedanför (jag är ju längre än vad han är) och pussade honom. Sen sprang jag fnittrande upp för trappan. På kvällen fick jag ett sms där det stod, Dina läppar var sköna. Jag har nog nästan aldrig varit så glad i hela mitt liv! Jag är ju den sentimentala i vårt förhållande, eller var i alla fall. Satt och berättade hur perfekt steve var och allt sånt. Och jag kan inte förneka, det är han fortfarande! No doubt about it! Han är min fina, ståtliga stork. Dessutom är det ju bara hur romantiskt som helt att han är så bra på att spela piano. Play me a lovesong, please? :)

2007-07-29 | 00:50:02 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» mickis

jag älskar också att duscha, ju längre och varmare ju bättre =)
harry p är inte töntigt, han är ascool =)

2007-07-29 // 19:06:24
» Amanda

Hahaha, äntligen någon av samma sort :) Jag förväntar mig att du inte vill göra lumpen heller, stämmer det?
YES! :)

2007-07-29 // 22:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback