Muito calor

Alltså värmen! Den gör mig klibbig och svettig, dygnet runt. Den gör att jag dricker vatten som en annan flodhäst och måste gå och kissa ofta. Som nu. Dock hade jag turen att hitta ett ledigt övningsrum när jag kom till skolan imorse så jag får snällt stanna här om jag inte vill bli av med det. Vilket jag inte vill. Något som jag ville imorse var att ta en sval dusch efter frukosten, vårt varmvatten är det ju si och så där med. Fast det gör ju ingenting nu, svalt eller för kallt vatten är bara skönt. Jag gick bet. För första gången på typ tre veckor var vattnet varmt. För varmt. Meeeeen, en ska inte klaga. Så jag slutar med det nu. Eller, jag klagar inte. Jag berättar bara.
 
Helgen som gick var en kalashelg. På lördagen hade jag tid att öva och skypea litegrann, sen tog Talita med oss till en marknad vid TV-tornet. Hängmattor, smycken, dukar, instrument, kläder och skor - för att nämna några saker som fanns att hitta. Det mesta är dessutom handtillverkat vilket är himla trevligt tycker jag. Det fanns så MYCKET fingra på, så mycket fint som så gärna ville följa med mig i en påse hem. Det blev för mycket så jag köpte faktiskt ingenting. Hör och häpna. Markande är dock varje helg så det lär inte dröja länge innan jag kommer hem med något fint. Kanske till mig, kanske en julklapp. Who knows?
 
På söndagen for vi iväg med tunnelbanan tidigt på morgonen. Vi skulle till vattenfallen!!! Två timmars bilkörning varav de sista fyrtiofem minuterna på världens guppigaste, gropigaste sandväg. Jag och Emma studsade runt i baksätet på Antenors bil, det var roligt. Väl framme vid vattenfallet slängde vi av oss kläderna och hoppade i vattnet. Jisses vad fantastiskt det var! Svalt och alldeles underbart. Och kallt efter ett tag. Vattenfallet var himla fint också. Bilder kommer! När vi kände oss färdigbadade åkte vi till närmaste stad, en väldigt gammal och fin stad, för att äta middag. Vid åttarycket började vi röra oss mot bilen bara för att finna att vi var helt inparkerade. Vi hade ställt oss vid kyrkan, klockan åtta började mässan, parkeringen var överfull och vi kunde inte ta oss ut. Vi gick och åt glass istället. Attans.
 
Idag ska jag plugga som en gnu, det är mycket nu. Ikväll har jag sånglektion, tjoho!
 
Beijo!

2013-09-24 | 16:29:00 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback